Diensten & Modules

Bij VoIP Telecom onderscheiden we ons doordat je als klant alleen betaalt voor wat je gebruikt. Sommige zaken heb je standaard nodig en andere kunnen als een mooie aanvulling dienen om telefonische bereikbaarheid verder te optimaliseren. Al deze diensten zijn eenvoudig zelf online te activeren en in te stellen in onze hosted omgeving.

Hieronder staat een overzicht van de meest gebruikte mogelijkheden

Wanneer je onderstaand op de functie of module klikt wordt deze geopend, met de benodigde informatie. Heb je vragen over bepaalde functies of modules? Neem dan contact met ons op.

Online beheeromgeving

Alle klanten krijgen inloggegevens voor mijn.voiptelecom.nl, de online beheeromgeving. Hier kun je je belplan inrichten, je administratieve gegevens wijzigen en de uitgebreide gespreksstatistieken bekijken. Daarnaast is het mogelijk om hier je diensten uit te breiden met extra nummers, VoIP accounts en andere modules.

Telefoonnummers

Je kunt er voor kiezen om je eigen telefoonnummer(s) mee te nemen (porteren), of een nieuw nummer uit te kiezen. Zo kun je kiezen voor een regionaal nummer (010, 020, 050, etc.) of een landelijk nummer (085, 088-blok). Ook kun je kiezen voor internationale nummers, erg handig voor als je bedrijf ook in het buitenland actief is.

VoIP-accounts

VoIP-accounts zorgen voor de registratie van IP-telefoons. Elk toestel heeft een eigen VoIP account nodig. Een VoIP-account heeft twee lijnen, zodat het mogelijk is om tijdens een telefoongesprek een tweede inkomende oproep aan te nemen en in de wacht te zetten.

Het aantal VoIP-accounts dat je afneemt is gelijk aan het aantal gesprekken dat je gelijktijdig kan voeren.

Flexibel Schakelen

Elke klant kan Flexibel Schakelen. Dit houdt in dat je op elk moment van de dag in je eigen online beheeromgeving kunt aangeven wat er met een telefoontje moet gebeuren op het moment dat er gebeld wordt naar jouw vaste telefoonnummer. Zo kan een oproep worden doorgeschakeld naar één of meerdere vaste of mobiele telefoons.

Voicemail

Voicemail is één van de vijf gratis opties van VoIP Telecom. Deze voicemail is niet zomaar een voicemail, zodra er een bericht is ingesproken door de beller, dan wordt het geluidsbestand verstuurd naar een e-mailadres. Het kan ook naar meerdere e-mailadressen verstuurd worden. Ook kan het zijn dat elke gebruiker een eigen voicemail heeft, die naar zijn of haar eigen e-mailadres verzonden wordt. Tevens kan er bij elke voicemail een persoonlijke melding geplaatst worden om het formeel te houden.

Meldingen

Met deze module kun je onbeperkt meldingen, zoals welkomstmeldingen, gepersonaliseerde voicemails en open -en gesloten meldingen gebruiken.

Openingstijden

Met deze module kun je je eigen belplan op basis van tijd instellen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat op werkdagen tussen 9.00uur en 17.30uur je telefoontoestellen op kantoor overgaan, en dat na 17.30uur en in het weekend de oproep direct naar de voicemail gaat, of naar een mobiele telefoon. Wij adviseren deze module te gebruiken in combinatie met de module “meldingen”. Op deze manier kun je bij de diverse openingstijden andere berichten afspelen.

Keuzemenu

Met deze module kun je een keuzemenu instellen. Aan de keuzes kunnen zowel interne als externe eindbestemmingen worden gekoppeld. De module “meldingen” is hierbij inbegrepen.

Wachtrij

Deze module kun je inzetten wanneer je verwacht dat je medewerkers regelmatig allemaal in gesprek zijn. Deze functie zorgt ervoor dat bellers een melding te horen krijgen dat alle medewerkers in gesprek zijn en hoeveel wachtenden er nog voor de beller zijn. Daarnaast verbindt hij direct door wanneer de eerste medewerker beschikbaar is.

Filters

Hiermee kun je instellen dat bepaalde inkomende nummers op een specifieke manier worden verwerkt. Nummers kunnen worden geblokkeerd of kunnen direct worden doorgeschakeld naar een specifieke eindbestemming.

Belgroepen, fallback en gespreksvalidatie

Bij VoIP Telecom is het mogelijk om te zorgen dat meerdere telefoons tegelijk overgaan als er een gesprek binnenkomt door middel van belgroepen. Het is ook mogelijk om eerst nummer A en dan nummer B te laten rinkelen. Op het VoIP platform kun je dit makkelijk regelen door gebruik te maken van belgroepen en routeringen.

Is je VoIP toestel of de centrale niet meer te bereiken? Dan schakelt het systeem automatisch door naar een fallback-nummer. Dit kan gedaan worden met één of meerdere vaste of mobiele telefoonnummers. Je kan zelfs nog gebruik maken van de gespreksvalidatie. Met deze functie kun je door middel van een toets kiezen of je een binnenkomend gesprek wilt beantwoorden of weigeren. Wil je de oproep niet beantwoorden dan zal deze doorgeschakeld worden naar iemand anders in de belgroep. Zo krijgt de beller altijd een persoon aan de lijn en niet direct de voicemail.

Telefonisch vergaderen

Met deze functionaliteit/functie kun je telefonisch vergaderen met meerdere mensen tegelijk (conference call). Vergaderpartners bellen in op een speciaal daarvoor aangemaakt telefoonnummer, toetsen een pincode in en krijgen daarmee toegang tot de vergaderzaal.

Meeluisteren

Met deze module kun je meeluisteren met telefoongesprekken van alle collega’s binnen hetzelfde bedrijf. Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken bij het opleiden van nieuwe medewerkers.

Netnummer / Postcoderoutering

Een module geschikt voor bedrijven met meerdere filialen. Aan de hand van de postcode of het netnummer waarmee de klant belt, bepaalt het systeem waar de beller naartoe gezet wordt.

CRM Koppeling

Zodra er een klant belt gaat de telefoon over, dit is natuurlijk heel gewoon. Maar wanneer een gebruiker de telefoon oppakt wordt via zijn of haar computer, dan wordt de klantenkaart van jouw huidige CRM-systeem geopend. De medewerker hoeft hierdoor nooit om klantgegevens te vragen, en bespaart hierdoor veel tijd en moeite!

De bellende klant wordt herkend

De naam van het bedrijf dat belt is meteen zichtbaar in de display van je telefoon. Zodra er een klant naar jou belt en herkend wordt door Google en ons telefoonsysteem, zetten wij automatisch de bedrijfsnaam van de beller in jouw telefoonscherm. Hierdoor weet je meteen welk bedrijf jij aan de lijn hebt en is geen enkele beller meer onbekend.

Faxen

De fax bestaat al jaren, maar wij hebben de fax gedigitaliseerd! Zodra er een fax verstuurd wordt naar jouw faxnummer komt de fax gewoon via je e-mail binnen. Natuurlijk kan je ook meerdere e-mailadressen opgeven.

Wil je een faxbericht terug sturen? Dan kan dit ook gemakkelijk via de e-mail. Bij de ontvanger komt het bericht er via de fax er weer uit. Hierdoor bespaar je kosten en het is nog efficiënt ook.

Plugins & Apps

Elke dag wordt er hard gewerkt aan vernieuwingen waar ook jij natuurlijk gebruik van kunt maken. Zo hebben wij eind 2014 de browserplugin ontwikkeld waarmee je alles kan bijhouden en kan schakelen tussen je mobiele telefoon en je eigen werkplek. Tevens is er ook de mobiele app voor iPhone en Android waarmee je gemakkelijk kunt bellen via het ingegeven zakelijke telefoonnummer.

OFFERTE AANVRAGEN?

Bespreek samen met een adviseur welke diensten en modules het beste bij jou passen.
Direct aanvragen

Nog vragen?

Zijn er na het lezen nog vragen, of kunnen wij met je meedenken over jouw situatie?

Direct gebeld worden