Servicenummers

0800- & 0900-nummers worden ook wel servicenummers genoemd. De naam zegt het al: met een servicenummer bied je telefonische service aan je bellers, zoals bijvoorbeeld informatie of hulp. Neem je een 0800-nummer, dan kies je ervoor om deze service gratis aan je klanten aan te bieden en betaal je als organisatie de gesprekskosten. Bij een 0900-nummer verleg je de kosten, plus een vergoeding voor de geboden service, naar de beller.

0800-nummers

Een 0800 nummer wordt een servicenummer genoemd, de naam zegt het al, hiermee bied je telefonische service aan je klanten en deze klanten betalen geen gesprekskosten. Bij een 0800 nummer zorg je ervoor dat klanten makkelijk contact met je opnemen, deze 0800 nummers worden vaak gebruikt bij informatie vraagbaak of wervingselecties van bedrijven. Ook grote klanten zoals de Nuon gebruikt een 0800 nummer over ons platform.

Voordelen van een 0800 nummer:

De beller belt gratis, hierdoor is contract geen hoge drempel.

Het is klantvriendelijk.

Landelijk een professionele uitstraling.

Mogelijkheden tot het kiezen van mooie nummers.

0900-nummers

Een 0900 nummer wordt een servicenummer genoemd, de naam zegt het al, hiermee bied je telefonische service aan je klanten en deze klanten betalen een bedrag voor het contact.

Bij een 0900 nummer zorg je ervoor dat klanten contact met je opnemen en dat je zelf aan het contact wat verdient. Deze 0900 nummers worden vaak gebruikt bij een helpdesk of sales. Ook grote klanten zoals MSI Nederland gebruikt een 0900 nummer over ons platform.

Binnen Nederland mag je een 0900 nummer voor twee doeleinden gebruiken; bestaande klanten en nieuwe klanten. Wanneer je het nummer gebruikt als helpdesk voor bestaande klanten, dan is het maximum tarief toegestaan van 1 euro per gesprek, bovenop de reguliere gesprekskosten. Gebruik je een 0900 nummer voor nieuwe klanten, dan geldt een maximum tarief van 1,40 euro per gesprek of 0,90 eurocent per minuut.

Voordelen van een 0900 nummer:

Opbrengst uit telefonische dienstverlening.

Door een tarief-stelling geen grapgesprekken.

Mogelijkheden tot het kiezen van mooie nummers.

 Landelijke, professionele uitstraling.

Meer weten?

Benieuwd naar de diensten van VoIP Telecom? Wij denken graag mee over de beste telefonie voor jouw organisatie. We zijn dol op bellen en zijn bereikbaar op 038 20 22 500