Een 0900 nummer wordt een servicenummer genoemd, de naam zegt het al, hiermee bied je telefonische service aan je klanten en deze klanten betalen een bedrag voor het contact.
Bij een 0900 nummer zorg je ervoor dat klanten contact met je opnemen en dat je zelf aan het contact wat verdient. Deze 0900 nummers worden vaak gebruikt bij een helpdesk of sales. Ook grote klanten zoals MSI Nederland gebruikt een 0900 nummer over ons platform.
Binnen Nederland mag je een 0900 nummer voor twee doeleinden gebruiken; bestaande klanten en nieuwe klanten. Wanneer je het nummer gebruikt als helpdesk voor bestaande klanten, dan is het maximum tarief toegestaan van 1 euro per gesprek, bovenop de reguliere gesprekskosten. Gebruik je een 0900 nummer voor nieuwe klanten, dan geldt een maximum tarief van 1,40 euro per gesprek of 0,90 eurocent per minuut.
Voordelen van een 0900 nummer:
Opbrengst uit telefonische dienstverlening.
Door een tarief-stelling geen grapgesprekken.
Mogelijkheden tot het kiezen van mooie nummers.
Landelijke, professionele uitstraling.